Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

11 Ekim 2012 | Yayınlar | 24 yorum

Zorunlu Askerlik Sırasında Yaşanan Hak İhlalleri raporu

Zorunlu Askerlik Sırasında Yaşanan Hak İhlalleri raporu

Zorunlu Askerlik Sırasında Yaşanan Hak İhlalleri raporu, askerhaklari.com sitesine Nisan 2011-Nisan 2012 arasında geçen bir yıllık dönemde askerlik sırasında kötü muameleye uğradığı  iddiasıyla gelen 432 başvuruya dayanarak hazırlandı. 122 farklı başvuru sahibine ait anlatılardan kesitlerin yer aldığı rapor, zorunlu askerliğin sorunlu hallerini mağdurların anlatıları üzerinden dolaysız bir şekilde aktarıyor.

Raporu şu linkten indirebilirsiniz: www.askerhaklari.com/rapor.pdf

Raporu indirmeden ekrandan okumak için TIKLAYIN…

Rapor 12 Ekim 2012′de Taksim Hill Otel’de Şirin Payzın‘ın moderatörlüğünde, Tolga İslam, Kürşat Bumin,  Zafer Üskül ve Ferhat Kentel‘in sunuş yaptığı bir panel ile kamuoyu ile paylaşıldı. Paneli izlemek için TIKLAYIN… 

24 yorum

  1. bana askerligim sırasında işkenceye ve cırılcıplak soyulmaya karsısına cıktıgımda yardımcı olmayan korgeneral k.ö. arslan şimdi ceza aldın umarım sen benim icerde yasadıklarımı yasamassın. harun d.

    [Editor tarafından isimler kısaltılmıştır.]

  2. Bu askerlik denilen şey vatana millete hizmet etmek değil, aksine TSK denilen kurumda çalışan Erler haricinde kalan kişilere sadece hizmet etmek. Tehdit, ahlaksızlık, aşağılanmak, tüm haklardan mahrum bırakılmak. Mahkemeye komutanlardan şikayetçi olduğum için çıktığımda aileme kadar tehdit ettiler. Yılmadım hakkımı arayacağım hala devam eden mahkememi bekliyorum. Şahitlerimi yıldırmaları beni yıldırmaları imkansız. Dünyada görmediğim zulmü yaşatanlar sizler bu dünyada olmazsa öbür dünyada cezalarınızı çekeceksiniz. Bana ve benim gibi askerlik hizmeti yapmaya gelenlere yaptıklarınızın hesabını ödeyeceksiniz. Siirt 3. Komanda.

  3. Bu raporu vatanını seven herkes okusun.Siteyi kurulduğu günden bugüne devamlı takip ediyorum.Hazırlanan bu rapor bu millete büyük bir hizmet.Medeni bir toplum olmanın önünü açacak, Ülkenin birincil sorununa büyük bir çözüm olacak bir adım.Emeği geçen herkese sonsuz saygılar diler teşekkür ederim.

  4. Maalesef askerlik asıl amacı olan “vatana hizmet” kavramından çıkalı yıllar oldu. Zorla silah altına alınan binlerce insan özgürlükleri kısıtlandığı yetmiyormuş gibi, askerde onlarca psikopat ve sorunlu komutanın kaprisi yüzünden hayatlarının en güzel çağlarında belki bir daha asla maruz kalmayacakları hakaret, teciz ve de zulme maruz kalıyorlar ve inanın bu tür olaylar Edirne’den Kars’a hemen hemen her kışlada, birlikte yaşanan adeta askerlik hizmetinin OLAĞAN koşulları gibi KRONİKLEŞMİŞ durumdadırlar.Askerlik yaptığım önemde bir komutanın yeni doğmuş çocuğuna ettiği küfrü hazmedemeyen bir arkadaşım maalesef ANKARA’nın göbeğinde Balgat orduevininde intihar etmiştir. Bu olayın müssebibi olanlar hakkında ise bırakın soruşturma açılmayı en ufak bir işlem dahi yapılmamıştır. Umarım bu tür olaylar daha çok gün yüzüne çıkar ve askerlik hizmeti diye adlandırılan hakaret ve taciz altında ALIKONULMA eylemi artık devlet eliyle yapılan zorunlu bir uygulama olmaktan çıkar.

    • Bende kayseride askerim dayak hat safada askeri gece yarısına kadar çalıştırıp sonra nöbete gönderiyorlar ve sabahın köründe kaldırıyorlar sürekli dayak ve eziyet yardım eden kimsede yok

  5. Siirt 3. Komando Tugayı Lojistik Destek Komutanlığı

    Buradaki askerlerin uğradığı zulmü lütfen herkez yazsın. LYM, Sahra, Lojistik Karargah, Bakım Bölüğü, Hizmet Bölüğü 90/1, 90/2, 90/3, 90/4, 91/1, 91/2, 91/3, 91/4, ve dahaları. Sizlerde gördüklerinizi yazın.
    Tehdit edilenler, Darp edilenler, Hakaret edilenler, Küfür edilenler. Yazın arkadaşlar, çocuğunuzun sizin çektiklerinizi çekmesini istemiyorsanız yazın.

  6. avrupa amerika yanı dunyanın en guçluleri zorunlu askerlıgı kaldırdı kldırmayanlar ıse askerıne gereken degeri veriyor yanı askerini komutanlara ezdırmmıyor bızde ıse ne zorunlu askerlık kalkıyor nede askerın komutanlarca aşagılanması engelleniyor

  7. arkadaşlar benm kardeşim kadar çok sevdiğim canım ciğerim arkadaşım askerde kısa dönem ama anasından emdiği süt burnundan geliyor ankara polatlıda ve benim duyduğum kadarıyla kısa dönem askerler usta b,irliğine gidince onbaşı yada çavuş oluyorlar yani bu rütbe kendilerine veriliyor ama ona rütbe falan vermediler bilen var mı herhangibir hak talep edebilir mi? zulümden bari kurtulsa…

  8. eger haklıyı haksızı ayırt edıyonuzsa kıprısa donun bakın daha işkece gore cok asker var ispa var

  9. ben basbakana ulasamam cunku imkanım yok eger hakkı arıyan yada bilen devlet adamı varsa arasın 05…

    [Editor: Özel iletişim bilgilerini sitede paylaşmak güvenlik açısından yasaktır.]

  10. Askerlik yaptığım dönemde bölüğümüzden bir tüfek çalınmıştı 230 arkadaşımız la birlikte 4 gün boyunca hiç uyutulmadan sürekli UZMAN ÇAVUŞ,ASTSUBAYLARDAN dayak yiyerek ayıltıldık çok büyük bir işgence yaşadık.Halen psikolojimin bozukluğu devam ediyor.4 gün boyunca uyumamız için en az 500 tokat yemişimdir.Tüfeği çalan 4.günde tüfek bulununca yakalalanacağını anlayınca firar etti.Jandarma köyünden aldı kışlaya getirdi bizimle tekrar ceza almadan askerliğine devam etti.Terhisinden sonra mahkemeye çıktımı bilmiyorum.4 gün uykusuz kalıp uyuyup 1 saat sonra kaldırılınca bütün vucudum uyuştu aradan 17 sene geçti kanuni haklarımı arayabilirmiyim.Yardımcı olan olursa sevinirim.

  11. milyonlarca askerlik yapan var 3 5 tane geveze çıkıp akılları sıra hak arıyorlar..askerlik kolay olsaydı hiç kimse 460 gün saymazdı..kışlada siz adabıyla askerliğinizi ne kadar yaptınız onu sorgulayın..milyonlarcadan geveze 3 5 kişi:)

    • Umarım bir gün bir yakının askere gidip (oğlun,kardeşin,abin,kuzenin) bizlerin gördüğü muameleyi görüp yakınlarınıı arayıp durumu anlattıktan sonra siz yakınları olarak elinizden birşeyler gelir.

      • Benim akrdeşim Adanada 6 mekanize karagahında deli gibi eziyet gördü askerliğin kolay olmasını kimse beklemiyor tabiiki ama insan haklarınada ayrı davranılmasını beklemiyoruz benim kardeşim kısa dönem askerlik yaptı orada ayağına tırnak battmış batan tırnagı uyusturmadan 4-5 asker kolundan bacagından tutarak cekmışler 1 saat sonrada egitime gondermışler bana “abla hayatımda böle acı cekmedım butun etlerım acıdı” akşam yemeğinde sadece çorba verıyorlarmış ekmek ıstemiiş ya ekmek ya çorba diyorlarmış ikisini birden alamıyormuşsun bu ne saçmalık kardeşimin yemeğini zaten ben vergilerimle ödüyorum . Başlarındaki assubay beni şikate eden olursa sizi burda gebertir askeri zahiyat olarak intihar etti diye raporlara gecerim demiş herkes korkmuş beni arayıp abla beni öldürecekler intihar süsü vereceklermiş diye ne eziyetli gunerdı kardeşim askerden döndüğün psikyatra başladı hala daha gidiyor.Ki benim kardeşim rahata alışık bi çocuk değil işyerleri vanda şantiyede,hakkaride şantiyeler konteynırlarda yatmış bir çocuktu.dediğinde ağlamamak için zor tuttum kendımı .

        Bence askeriyedeki assubay komutanlar kısa dönemleri cekemeyip komplekslerinden eziyet ediyorlar.
        ama şunu söliyim cezasınıdaa cektıler bımere şikaye ettik aptal demenin cezası 3 l den başlıyor korkup sinmeyın şikate edin

    • 3 5 geveze demişsin hak aramak gevezelik değil akıllılıktır aramamak salaklıktır hiç kimse oraya hakaret yemeye küfür yemeye gitmiyor sen yemek istiyorsan bilemem sen git ye

      • mustafa commented on Zorunlu Askerlik Sırasında Yaşanan Hak İhlalleri raporu.

        in response to specialist:

        milyonlarca askerlik yapan var 3 5 tane geveze çıkıp akılları sıra hak arıyorlar..askerlik kolay olsaydı hiç kimse 460 gün saymazdı..kışlada siz adabıyla askerliğinizi ne kadar yaptınız onu sorgulayın..milyonlarcadan geveze 3 5 kişi:)

        Buna cevap bile yazmak saçmalık bu gereksiz yorumu yapan kesinlikle askere işkence eden bir askerdir!

    • senin gibiler yüzünden zaten bu askerlik bu şekilde. ben inanıyorum ki askerde küfüre hakarete maruz kaldın ve bünyen bunları kaldırdı. ama işte kimisinin kaldırıyor kimisinin kaldırmıyor kişilik meselesi işte…

  12. askere insan muamelesi yapsınlar yeter biz hayvan veya zanlı değiliz

  13. 92/2 Devre Bi shh.Erm askeriyede maruz kalınan baskı yüzünden bi çok arkadasımın piskolojisi bozuldu kenidine jilet atanlar sinir krizleri vb. bi çok şey gördüm halada görüyorum. askeri 12.de yatırıp gece 3′de kaldırıp dış mıntıka yaptırmak eziyetten baska bişey değil size bi çok eziyet söyleye bililrm.Ha Tabi Bide Askerliğin Kısalması Gibi Bi Durumada Yüzlerce Kişi Umut Bağlamış Durumda Bu Konu Hakkında Kimse Neden Bişey Yapmıyor 15 Ay Üst’e Hizmet Etmekten Baska Bişe Yapmıyoruz Askerliğin Kısalması Neden Gündeme Gelmiyor. Piskolojik Baskılar Vb. Şeylere Maruz Kalmaktan 20 Yaşında Bi Çok Arakdasımın Piskolojisi Bozuluyor Ve Kmse Buna Bişey Yapmıyor.Anlatmak İstediğim Çok Şey Var.

  14. bnde siirt 3.komando tugayı lojistik destek komutanlığı sahra hizmez bölüğünde askerlik yaptım 91/3 olarak telefon kullanıp teslim ettim kendi rızamla ve üstüne üslük mahkemeye verdi bölük komutanı 12 gun ceza infaz kurulunda kaldım 477 gun askerlik yaptım ve facebook a foto çekinip yukledim bölük komutanı kiç üşenmeden gidip facebook hesabıma bakmış içtima aldı herkezin içinde tokat attı askerliği ite kaka ite kaka bitirdim helalleşmeden ayrıldım bölükten benden sonra kiler bnim çektimi çekmesinler

  15. askerlik………önü acık baya bi tartışılır. askere gelmeden önce askerligimi gururumla,şerefimle,namusumla yapıp sonrada iyi bir subay olacak dım ama şim di.Gururumu aldılar , insanlıgımı, yok ettiler, pisikoloji derseniz bitti kafayı yemek üzereyim .Artık subay da olmak istemiyorum. sadeece bu askerlik adı altında ki işkenc e kamnda kurtlmak istiyorum……..ARTIK YETER SADECE EGOLARINIZI TATMİN ETMEK İÇİN ASKERLERLE URAŞMAYIN SN:KOMUTANLAR…….. onlarda ana baba kuzuları

  16. yeter artık askeri haklara sesleniyorum 2 yıllıklarada bir çözüm bulunsun geçen gün yazdığım yorumu göremiyorummmm

  17. askere gitmedim daha fakat yorumları okuyunca neden terorıst olunur sorusu cevaplanıyor sankı . teror yandası degılım fakat bana boyle seyler yapsalar yapan kısıye ılk fırsatta ya öldurur yada kolunu bacagnı koparır sakat bırakırım dıye dusunuyorum . askere gitmek icin tecıl ıptal ettırecegım ama gercekten boyleyse ısımız var ya herro ya merro

Trackbacks/Pingbacks

  1. Çanakkale, Zorunlu Askerlik Sırasında Yaşanan Hak İhlallerinde İlk 5'te! | Çanakkale İçinde - [...] askerhaklari.com sitesinde paylaşıma sunuluyor. ETİKETLER: [...]

Bir Cevap Yazın